Geplaatst: Wo Jul 19, 2006 10:06 am Onderwerp: Nieuw in het bodyboarden
Ik heb op vakantie in Fuerteventura en Dominicaasne republiek al een geproefd van Bodyboarden en ik ben vorige week ook in Domburg geweest. Ik heb de smaak te pakken en zou me wat materiaal aan willen kopen, ook omdat ik de eerste week van Oktober op vakantie ga naar Biarritz. Ik zag op Funsport Van Vliet dat ik voor een 90€ een bodyboard kan hebben. Is dat iets? Iemand misschien andere tips. Vermits het mijn eerste board is wil ik er niet direct te veel geld aan uitgeven, maar ik wil er toch liefst een hebben waar ik goed snelm mee kan gaan.
Verder had ik nog een vraagje ivm een wetsuit. Welk neem ik best? Is 3/2 voldoende om hier te surfen(buiten de wintermaanden natuurlijk)? En verder, hoe reageert hje huid op zo'n wetsuit. Ik heb namelijk psoriasis en ik vraag mij af of zo'n wetsuit daar niet slecht voor is? Kennen jullie misschien nog mensen die psoriasis hebben en surfen of bodyboarden en die hier dus ervaring mee hebben.
Wat ik eigenlijk vergeten was te vragen is het volgende. Uiteraard heb ik ook fins nodig. Nu heb ik nog fins van mijn snorkelset. Die zijn natuurlijk een stuk langer en smaller dat die wat jullie gebruiken. Maar zou ik deze niet in het begin ook voor het bodyboarden kunnen gebruiken? Kwestie van niet direct te veel uitgaven te moeten doen. Of zeggen jullie dat dit totaal geen zin heeft?
Status: Offline
Geplaatst: Wo Jul 19, 2006 12:21 pm Onderwerp:
hoi
ik heb best lang duikfinnen gebruikt bij het bodyboarden. Het grootste verschik met korte vinnen is dat je met duifinnen niet snel accelereert, en dus niet op het laatste moment hard kunt gaan flipperen voor een golf. Als je eenmaal op gang bent heb je wel flinke stuwing met duikflippers.
Ik heb sinds kort (hele) korte flippers omdat ik Dropknee wil leren en dat is nogal een verschil ik ga minder hard en moet een stuk harder flipperen.
____________ increasing succes by lowering expectations
Geplaatst: Wo Jul 19, 2006 12:23 pm Onderwerp:
Zou ik niet doen. Die flippers zijn erg slap en verlies je makkelijk. Als je goedkope fins zoekt zou ik ze in france kopen bij le clerc (grote supermarkt)
Koop je voor 15 euro bb-fins.
Koop ook sokken voor in de fins. Anders schuurt het lekker aan je voeten.
Je moet dan wel letten op de maat van de fins als je sokken gebruikt. Altijd 1 maatje grotere fins als je sokken gebruikt. Ze mogen dus niet te strak zitten.
Geregistreerd op: May 25, 2006 Berichten: 440 Woonplaats: Beek en Donk
Geplaatst: Za Jul 29, 2006 2:34 pm Onderwerp:
Vriend van mij heeft op aruba ook duikvinnen gebruikt maar wel afgeknipt, verloor er ook een en toen zijn we over gegaan op echt vinnen, veeeeeeeel beter !!
____________ Enjoy the ride but don´t close your eyes.
You´re heading for a big suprise......
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen Je mag geen reacties plaatsen Je mag je berichten niet bewerken Je mag je berichten niet verwijderen Ja mag niet stemmen in polls Je kan geen bestanden bijvoegen in dit forum Je kan geen bestanden downloaden in dit forum