Geplaatst: Wo Jun 07, 2006 2:32 pm Onderwerp: bodyboard kopen voor mimizan
Hoi
Ik ga deze zomer naar mimizan en ga daar uiteraard proberen te bodyboarden:) Nu wou ik een goedkoop maar toch een goed bodyboard hebben(niet zon piepschuim geval zeg maar). Ik was op marktplaats aan het kijken en zag daar wat staan, waar moet je opletten bij een tweedehands board en heeft iemand hier misschien nog wat te koop??
Status: Offline
Geplaatst: Wo Jun 07, 2006 3:06 pm Onderwerp:
Als je een 2hands board wil kopen moet je vooral op letten of het board nog z'n orginele vorm heeft (rocker) als die bijvoorbeeld weg is door dat er een vouw in het board zit,heb je er geen ruk meer aan.Ook erg belangrijk is het om de juiste maat board te kiezen (eff kijken onder INFO) staat een maattabel over boards.Let ook goed of de lijmnaden nog goed zijn ...
Zou niet meteen een board met alle optie's zoals :stringers,battial's ect... nemen ,gewoon een Cresent tail PE boardje is voldoende en een paar goeie fins natuurlijk.
Ik heb me maar even geregistreerd, anders kon ik niks posten. Bedankt voor de reactie alvast. Ik heb nu een board op het oog een MOREY Mach IXL,met tas, leash en flippers. Wat is een schappelijke 2de hands prijs voor dit alles ongeveer?100 euro betal ik dan teveel?? En ik had even naar de maten gekeken en ik zou een 43 of 44 moeten hebben maar deze is 42. Maar aangezien de golven bij mimizan wel heel krachtig, is dit dan nog belangrijk?
Geplaatst: Do Jun 08, 2006 9:48 am Onderwerp:
Maten zijn wel erg belangrijk als je een goed board zoekt .Maar je zal met dit board gewoon iets meer je best moeten doen.Prijs is wel ok voor dat board denk ik,als het teminste niet een al te oud board is, check even goed de shape of die nog goed is anders is 100 euro wel teveel.Morey is wel een goed merk is tenslotte de uitvinder van het Bodyboard.Ik geloof dat de meeste hier op het forum zijn begonnen op een Morey of er wel eens een gehad hebben. Beste model ever vindt ik nog steeds Mach-77 die wordt nog steeds gemaakt . Maar ik zou 75euro doen voor die set zie net dat die ixl niet zo duur is nieuw dus suc6.....
jooow nog maals bedankt voor je info, ik ben nog een echte amateur en veel info is er ook niet te vinden op internet of bodyboarden,over de prijzen dan Dit forum is daarom wel handig
Geplaatst: Do Jun 08, 2006 12:02 pm Onderwerp:
Ik zou ook ff naar hossegor rijden. Dat is 1uurtje rijden van mimizan. Hoge golven daar. Het kan ook wat lager zijn voor beginners.
Je hoeft daar namelijk niet zo ver de zee in te paddelen.
Geplaatst: Do Jun 08, 2006 3:54 pm Onderwerp:
De gehele Golf van Biskaje is crowded in de zomer. Ik ga misschien deze zomer nog een weekje richting het zuiden. Zijn er meer mensen die deze kant op willen, bijvoorbeeld de week aansluitend op LowLands. Kan waarschijnlijk wel de auto van mijn moeder lenen: een renault kangoo die aardig wat ruimte heeft.
Geregistreerd op: Mar 01, 2006 Berichten: 1073 Woonplaats: Scheveningen
Geplaatst: Do Jun 08, 2006 4:13 pm Onderwerp:
hey freeee dude
damn goed idee dat was ik ook al van plan
mischien nog ff bij tristan langs
zoals het er naar uitziet surf ik hier in portugal lang niet zo veel als ik had gepland Dus ik heb wel ff zon weekje nodig om mn skills te boosten
waar wil je naartoe gaan? ik rij liever 2 uur door naar Spanje dan in de drukke franse line ups te liggen
uiteraard ook afhankelijk van de swell richting
maare de kangoo paste toch wel onder die slagboom in bidart door ?
____________ Only for thoose who know how to kick!
Tynuz webmaster
Geplaatst: Do Jun 08, 2006 6:13 pm Onderwerp:
ik ga 15 juli naar spanje , (middelandsezeekust ), en op de terugweg (begin augustus) gaan we nog een paar daagjes naar de Franse ZuidWest kust , hopen dat er dan een beetje swell staat !
Alle tijden zijn GMT + 2 uur Ga naar Pagina 1, 2Volgende
Pagina 1 van 2
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen Je mag geen reacties plaatsen Je mag je berichten niet bewerken Je mag je berichten niet verwijderen Ja mag niet stemmen in polls Je kan geen bestanden bijvoegen in dit forum Je kan geen bestanden downloaden in dit forum