Geplaatst: Ma Jul 12, 2010 12:26 am Onderwerp: hi, even intro
Ik ben dus ergens rond 1992 begonnen met bodyboarden nadat ik t eens ergens had gezien in een programma op tv.
Via via kwam ik in contact met andere mensen, die leerden mij hoe ik zelf een bodyboard kon maken van epoxy.
Uiteindelijk heb ik een bodyboard gekocht (nadat die epoxy uitvoering begon te lekken en te verkleuren) en ben ik meerdere malen naar Frankrijk geweest, Mimizan en Ronce les Bains.
Al sinds lange tijd ben ik gestopt moet ik toegeven, maar ik was weer geinteresseerd geraakt.
M'n eigen spot is altijd Egmond aan Zee geweest, daar was t (zoals waarschijnlijk bij de rest ook) alleen tussen de zomers geschikt om te bodyboarden. Meestal is er stevig weer bij nodig om de enigzins juiste golven te krijgen.
Goed, mn bodyboard heb ik nog liggen, ben alleen mn fins even kwijt. Ik dacht er weer eens aan om de zee op te zoeken weer en het wederom te ervaren. Die filmpjes op youtube deden mn adrenaline weer pompen moet ik zeggen.
Nou zo'n epoxyboard gaat prima hoor, ik moest er alleen sexwax op smeren omdat ik er anders vanaf gleed (net als een surfplank)
M'n huidige board is van A-tach, heb ik toen ergens in Amsterdam gekocht bij een (toen) top surfshop. Ik weet niet of deze nog bestaat, zat vlakbij het oud olympisch stadion.
Ik wilde graag een BZ of Morey kopen, maar die dingen waren toen rond de 500 gulden, dat was me even te gortig.
De boards zijn best goed te betalen tegenwoordig, kijk maar op www.surffood.nl, je hebt ze van redelijkgoedkoop tot vrij duur, ligt ermaar aan wat je wilt. en je krijgt nog goed advies ook.
Maar ik wist niet je a-tach ook epoxy boards had, dacht alleen de normale pe-pp boards
maar heb je er al weer veel ingelegen?
____________ You are now marked on my profile visitor map!
Nee die a-tach is zo'n zachte uitvoering, ik had ook gezegd dat ik deze had gekocht na dat epoxy model.
Nee ik heb er de afgelopen tijd niet veel ingelegen, de golven in Egmond komen niet hoger dan mn knieen.
En... ik ben nog steeds mn flippers kwijt, ik zal eens bij mn ouders kijken, wellicht dat ze daar nog ergens in een schuur liggen.
Ik had ooit in Frankrijk churchills gekocht. Als ik ze echt niet kan vinden haal ik wel even andere hier bij Kater surfsport in Alkmaar.
Wat ik ook nog wel weet is dat mn tenen na een tijdje behoorlijk pijn begonnen te doen door dat rubber, dus ik wil ook gelijk een paar schoentjes ofzo erbij nemen. Qua kracht kom ik niets tekort, maar dat rubber sloopt de huid.
Status: Offline
Geplaatst: Di Jul 13, 2010 2:55 pm Onderwerp:
Wat betreft je fins:
Als je perse een churchill-look-al-like wilt (a-symetrisch) is het misschien raadzaam om over te stappen op Stealth of Limited Edition. Zelfde vorm, zachter rubber en veel lichter! Hierdoor veel minder last van sneetjes, blaren enz.
Als je voor symetrische fins wilt gaan: Kpaloa. Super comfortabel en redelijk veel power.
Sokjes zijn bij deze bovenstaande fins niet echt nodig.
(Wederom: Check Surffood, voor de meesten hier op het forum DE supplier )
____________ Draw a line in the sand and choose sides... You´re either with us, or you aren´t.
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen Je mag geen reacties plaatsen Je mag je berichten niet bewerken Je mag je berichten niet verwijderen Ja mag niet stemmen in polls Je kan geen bestanden bijvoegen in dit forum Je kan geen bestanden downloaden in dit forum