Bodyboarder.nl online bodyboard community

Inloggen or Registreer
 Navigation
Main
 Startpagina
Algemeen
 Contact
 Mailing List
 Vertel verder
Community
 Agenda
 Crew
 Downloads
 Forum
 Gallery
 Links
 Shout Box
 Supporters
 Surveys
Leden
 Account
Informatie
 INFO
 Resources
 TechGFX
 PortedMods
 conrads-berlin

Google Ads
 Album

Pics van Tynuz
 Total Hits
We ontvingen
35600054
paginabezoeken sinds 1 maart 2006
Bodyboarder.nl online bodyboard community: Forums

bodyboarder.nl :: Bekijk Onderwerp - bodyboard wax
bodyboarder.nl Forum Index

Arcade  •  Attachments  •  Buddy List  •  Ranks  •  Rules  •  Smilies List  •  Statistics  •  Staff

bodyboard wax

Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    bodyboarder.nl Forum Index -> Hardware Printable Version
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Berichten
woeglie
Newbie
Newbie

Status: Offline

BerichtGeplaatst: Wo Jul 09, 2008 11:32 am    Onderwerp: bodyboard wax Reageer met qoute Scroll naar beneden naar volgend berichtGa naar laatste bericht van deze pagina

Hey!

Over 2 weken ga ik weer heerlijk naar Hossegor Cool lekker boarden.
De afgelopen 3 jaar heb ik eigenlijk altijd zonder wax geboard. Maar ik denk dat het met wax een stuk fijner is, omdat ik toch wel een paar wipeouts had doordat ik een stukje van mijn board afgleed.
Denken jullie dat het beter is mijn board te waxen?
En welke wax kan ik het beste gebruiken het water daar is ongeveer 18/19 graden en de buitenlucht gemiddeld 25 graden.

Grtz

Naar boven
Bekijk gebruikers profile Stuur privé bericht MSN Messenger
friesz
Spammer
Spammer

BerichtGeplaatst: Wo Jul 09, 2008 3:45 pm    Onderwerp: Reageer met qoute Ga naar de bovenkantScroll naar boven naar vorige berichtScroll naar beneden naar volgend berichtGa naar laatste bericht van deze pagina

het is sowieso beter je board te waxen eens in de zoveel tijd en ook te verwijderen van je board...!
Ik ben ook over 2 weken dicht bij Hossegore 2 weken lang boarden op verschillende spots, miss tot daar.

ciao

Naar boven
Bekijk gebruikers profile Stuur privé bericht
ijbe
Sponger
Sponger

BerichtGeplaatst: Wo Jul 09, 2008 4:27 pm    Onderwerp: Reageer met qoute Ga naar de bovenkantScroll naar boven naar vorige berichtScroll naar beneden naar volgend berichtGa naar laatste bericht van deze pagina

Ik ben vant weekend terug uit Hossegor gekomen Very Happy HEERLIJK!!

Maar over de wax: Ik gebruik Sticky Bumps bodyboardwax, werkt voor mij prima maar ik heb eigenlijk nog nooit zonder wax geboard dus ik kan geen verschil noemen Razz Je hebt trouwens verschillende soorten voor verschillende temperaturen maar dat staat er allemaal op aangegeven.

In Hossegor zitten trouwens genoeg surfshops dus je zou ook daar pas voor wax kunnen kijken Smile

Naar boven
dannybb
Moderator
Moderator

BerichtGeplaatst: Wo Jul 09, 2008 6:50 pm    Onderwerp: Reageer met qoute Ga naar de bovenkantScroll naar boven naar vorige berichtScroll naar beneden naar volgend berichtGa naar laatste bericht van deze pagina

Hey Woeglie,

Vet dat je naar Hossegor gaat, ik bid met je mee voor wat lekkere golven met offshore wind Wink

Over wax gesproken, altijd op je board doen, je merkt het verschil zeker! Check in Capbreton anders de bodyboard shop aan de boulevard, die kunne je zeker helpen en 10m verder zie je als het goed is dikke golven binnen rollen!

Oja, zou je je avatar even willen verkleinen of een kleinere avatar kunnen kiezen, is nogal iritant zo Wink

woeglie
Newbie
Newbie

BerichtGeplaatst: Do Jul 10, 2008 12:50 am    Onderwerp: Reageer met qoute Ga naar de bovenkantScroll naar boven naar vorige berichtScroll naar beneden naar volgend berichtGa naar laatste bericht van deze pagina

Zo dit is beter dan Dannybb? Razz

Thnx voor de info ik rijd de eerste dag gelijk even naar Capbreton. Kan ik het gelijk even uitpoberen hoe het aanvoelt op je board Razz
Kan echt niet meer wachten haha!

Grtz

Naar boven
Lau
Lidder
Lidder

BerichtGeplaatst: Do Jul 10, 2008 9:51 am    Onderwerp: Reageer met qoute Ga naar de bovenkantScroll naar boven naar vorige berichtScroll naar beneden naar volgend berichtGa naar laatste bericht van deze pagina

Over heel het wax gebeuren, het is zo ontzettend persoonlijk of je het wel of niet gebruikt.
Ik heb het allebei gedaan en board nu ongeveer de laatste 5 jaar zonder en moet zeggen dat mij dat veel meer bevalt dan een dikke plak wax op me board.

Het grootste voordeel is je bewegingsvrijheid die je hebt zonder wax, je veel makkelijker 360's of andere tricks inzetten omdat je makkelijk je gewicht kan verplaatsen op je board zonder dat je blijft plakken aan je wax.

Maar zoals ik al eerder zei, de ene zweert bij wax en de ander helemaal niet. Dit moet je gewoon zelf uitzoeken en proberen en dan de conclusie trekken of het voor jou werkt of niet.
Voor mij in ieder geval zonder wax.

Hoop dat je er achter komt zonder al te hard gespoeld te worden Very Happy

Naar boven
Bekijk gebruikers profile Stuur privé bericht Verstuur Email Bekijk de homepage MSN Messenger
woeglie
Newbie
Newbie

BerichtGeplaatst: Do Jul 10, 2008 11:33 am    Onderwerp: Reageer met qoute Ga naar de bovenkantScroll naar boven naar vorige berichtScroll naar beneden naar volgend berichtGa naar laatste bericht van deze pagina

Ja ik ga het gewoon proberen en als het niks is dan haal ik het er gewoon weer snel af Razz

Gewoon even voelen wat he lekkerst is!

Thnx

Grtz

Naar boven
ijbe
Sponger
Sponger

BerichtGeplaatst: Do Jul 10, 2008 7:17 pm    Onderwerp: Reageer met qoute Ga naar de bovenkantScroll naar boven naar vorige berichtScroll naar beneden naar volgend berichtGa naar laatste bericht van deze pagina

Ik word nu ook wel een beetje niewsgierig naar boarden zonder wax Razz
Weet iemand wat de beste manier is om de wax weer van je board te krijgen ?

Alvast bedankt!

Naar boven
SkydiverD
Newbie
Newbie

BerichtGeplaatst: Do Jul 10, 2008 7:42 pm    Onderwerp: Reageer met qoute Ga naar de bovenkantScroll naar boven naar vorige berichtScroll naar beneden naar volgend berichtGa naar laatste bericht van deze pagina

ik wax mijn board altijd met een dunne laag, waardoor ik alle vrijheid heb op m'n board voor trix en andere dingen....zonder wax vind ik het niet goed gaan, en met een dikke laag al helemaal niet. Gewoon dun doen, waardoor je wel je grip hebt, maar toch ook je vrijheid voor trix.

Veel plezier in Hossegoor
(en als je er toch bent, ga dan gelijk naar Soorts-Hossegoor daar heb je allemaal outlet-stores zitten van de grote Merken....Rip Curl, O'Neill...enz...enz!!!!! Zit op het industrie terrein) ben namelijk net zelf terug....

Suc6

Naar boven
woeglie
Newbie
Newbie

BerichtGeplaatst: Do Jul 10, 2008 10:03 pm    Onderwerp: Reageer met qoute Ga naar de bovenkantScroll naar boven naar vorige bericht

Ja een dunne laag is ook een goed idee!

Ik ga zeker naar Soorts-Hossegor, is het 3e jaar dat ik er naar toe ga naar Hossegor en daar op dat industrie terein zijn altijd mooie dingen te vinden in die winkels!

Dus ik ga weer lekker 2 weken in het water liggen daar! Dit jaar voor het eerst met mijn vriendin dus die zal ik de verslaving van het boarden ook eens bijbrengen Razz

Grtz

Naar boven
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    bodyboarder.nl Forum Index -> Hardware Printable Version Alle tijden zijn GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1

Ga naar: