Status: Offline
Geplaatst: Wo Mei 21, 2008 2:22 pm Onderwerp: tijdens de middagdutjes van de dames :)
Ik heb een aantal weken vrij rondom de geboorte van Lizzy, en omdat ik niet ver van huis wilde gaan ben ik wat gaan knutselen in het atelier tijdens de middagdutjes van de dames.
Dit is het resultaat:
The Basic paipo (en handboard)
The Liz Fish
the Beach Vampire (big board voor slappe zomergolven, let op de handgreep in het board omdat het anders te breed is om onder je arm te dragen)
The Daisy Fish (gebaseerd op een tekening in een boek van min dochtertje Daisy)
het Trees Rock Board
en als laatste: het In Gnar We Trust / Smallwaves board
alle boards zijn gemaakt van allerlei stukken gevonden of gekregen hout van allerlei soort. Meer info en foto's van de bouw kun je vinden op www.monsterboards.org
Ben benieuwd hoe ze het doen (hoewel het testen er voorlopig nog even niet van zal komen).
____________ increasing succes by lowering expectations
Geplaatst: Do Mei 22, 2008 1:50 pm Onderwerp:
ijbe schreef:
Wooow supervet
Kun je nou ook een beetje goed boarden op die boards en wat voor verf gebruik je ?
Heej Ijbe!
dankjewel! ik heb ze nog lang niet allemaal getest, maar degene die ik heb geprobeerd doen het best lekker. Ze zijn in principe wel meer gemaakt om down the line te racen en wat minder voor triks. Het grote verschil met een bodyboard is dat ze veel minder drijven, maar dat duckdived dan weer lekker
wat verf betreft: ik gebruik meestal acrylverf, en daarna werk ik ze af met lijnzaadolie of transparante lak die is gebaseerd op lijnzaadolie.
Eef
____________ increasing succes by lowering expectations
Geplaatst: Vr Aug 01, 2008 8:06 pm Onderwerp:
Hey Eef, ik weet dat jij nogal creatief bezig bent met surfen en schilderen. Nou was ik aan het shoppen met mijn moeder in Alkmaar. Toen mijn moeder bij de Tally-Ho keek viel mijn oog op een surfplank die daar stond en geschildert was in een stijl die erg veel op jou werk leek. Was dit toevallig werk van jou ?
Geplaatst: Vr Sep 26, 2008 10:05 am Onderwerp:
Mijn huidige project
even geknipt en geplakt van monsterboards.org :
I finally got started on the skull-elbowboard i had been thinking about for some time! I cut the rough shape out of a piece of ply that i had in the shed, then sanded and painted it. The length is so that you can easily rest your elbows on the board while your hands are in the handgrip/mouth of the board. Thanks to the handgrip you can carry it down the beach like a designer handbag too
It needs some layers of oil, and then it's ready to be send off to the States.
I'm going to build a bigger version (mini-paipo) of the skull-board too:
Geregistreerd op: Mar 01, 2006 Berichten: 1073 Woonplaats: Scheveningen
Geplaatst: Ma Oct 20, 2008 6:22 pm Onderwerp:
ziet erg echt leuk uit, maar denk niet echt dat je er een beetje mee wegkomt op een golf
dat gat in de voorkant zal ook niet echt helpen, maar ja maakt niet uit...zal ongetwijfels lache zijn om er mee in t water te liggen
maar voor mij, moet het toch wel minimaal de shape en het drijfvermogen van minn paipo hebben
____________ Only for thoose who know how to kick!
Tynuz webmaster
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen Je mag geen reacties plaatsen Je mag je berichten niet bewerken Je mag je berichten niet verwijderen Ja mag niet stemmen in polls Je kan geen bestanden bijvoegen in dit forum Je kan geen bestanden downloaden in dit forum