Status: Offline
Geplaatst: Wo Nov 28, 2007 11:25 am Onderwerp:
hallo,
ik wil me even voorstellen want ben nieuw hier. (nu in het voorsteltopic...)
erik is de naam en ben informatie aan het verzamelen omdat ik wil gaan bodyboarden.
Ik ben een kitesurfer die met de kerst naar west-australie vertrekt voor 2 maanden. Nou heb ik gehoord dat het daar vaak pas in de middag gaat waaien, dus dacht ik aan bodyboarden als sport erbij...
ben 95 kilo en 196 cm. Als ik alles zo heb bekeken kom ik dus op 44,5 inch lengte van mijn nieuw aan te schaffen board uit? klopt dit?
als jullie verder nog andere tips/tricks/locaties in west OZ voor me hebben...
kom maar door met die info!
Hey welkom. Kom ook eens naar een meeting kan je met andere boarders praten over tripjes die zij gehad hebben en goede spots om te boarden. Eind decemeber hebben we er weer een dus een mooie kans om te komen.
Qua maat van board zit je goed, een 44' of 45' is de juiste maat voor je..
Je kan deze via www.surffood.nl bestellen of je kan kijken via een online shop in amerika bij www.ebodyboarding.com
Geplaatst: Za Dec 01, 2007 11:16 am Onderwerp:
Dank voor de uitnodiging om eens een meeting bij te wonen.
ik woon tussen petten en wijk aan zee in dus helemaal top qua locaties. Ga 23 december al weg, wordt dus ergens in maart als er weer een andere meeting is.
koop mijn boardje (bz big bruddah 45 " waarschijnlijk, dank voor de tip!) in west australie. want zit al met overgewicht met al die kiteshit die mee moet.
Stuur alles na afloop wel met de post naar huis...
Geregistreerd op: May 24, 2006 Berichten: 740 Woonplaats: Spijkenisse
Geplaatst: Za Dec 01, 2007 4:06 pm Onderwerp:
Hey Erik,
veel plezier in Australie, is erg mooi daar, ben zelf in ook in Australie geweest (2x) tussen Darwin, Cairns en Brisbane (noord noordoost dus) rondgetrokken. Toen weinig golven gezien..die schenen meer zuidelijk te zitten. (kwam ik toen ook niet voor)
klein advies, verstuur niets met de post naar huis vanuit Oz maar betaal gewoon je overgewicht..
De reden hiervan is dat je BTW moet gaan betalen wat je per post binnenkrijgt..
Douane gaat vanuit dat het geďmporteerde spullen zijn en willen BTW heffen.. Je moet dan alle rekeningen/fakturen/bonnetjes tevoorschijn halen te laten zien dat het al binnen de EU gekocht is om geen BTW te betalen.
Maar dan ben je er nog niet.. Je moet alsnog eerst betalen om je spullen te krijgen en achteraf je geld terughalen, wat misschien 6 tot 12 maanden kan duren, en dat is als je überhaupt je geld terugkrijgt..
Mijn advies is, gewoon je overgewicht betalen, dan ben je uiteindelijk goedkoper uit dan als je met de douane moet gaan vechten om de BTW..
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen Je mag geen reacties plaatsen Je mag je berichten niet bewerken Je mag je berichten niet verwijderen Ja mag niet stemmen in polls Je kan geen bestanden bijvoegen in dit forum Je kan geen bestanden downloaden in dit forum