Bodyboarder.nl online bodyboard community

Inloggen or Registreer
 Navigation
Main
 Startpagina
Algemeen
 Contact
 Mailing List
 Vertel verder
Community
 Agenda
 Crew
 Downloads
 Forum
 Gallery
 Links
 Shout Box
 Supporters
 Surveys
Leden
 Account
Informatie
 INFO
 Resources
 TechGFX
 PortedMods
 conrads-berlin

Google Ads
 Album

Pics van Tynuz
 Total Hits
We ontvingen
29673209
paginabezoeken sinds 1 maart 2006
Bodyboarder.nl online bodyboard community: Forums

bodyboarder.nl :: Bekijk Onderwerp - Moliets in Oktober
bodyboarder.nl Forum Index

Arcade  •  Attachments  •  Buddy List  •  Ranks  •  Rules  •  Smilies List  •  Statistics  •  Staff

Moliets in Oktober

Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    bodyboarder.nl Forum Index -> Algemeen Printable Version
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Berichten
striker
Newbie
Newbie

Status: Offline

BerichtGeplaatst: Do Aug 17, 2006 6:25 pm    Onderwerp: Moliets in Oktober Reageer met qoute Scroll naar beneden naar volgend berichtGa naar laatste bericht van deze pagina

Hoi,

ik ga in de eerste week van Oktober naar Moliets. Iemand enig idee hoe het er in die maand is om te bodyboarden? Volgens wannasurf.com zou het de beste periode moeten zijn.
Zijn er verder gevaren waar ik rekening moet houden? ik ga wel nog met meer personen, maar ik zal de enige zijn die op het water zal zijn?

Naar boven
Bekijk gebruikers profile Stuur privé bericht Verstuur Email MSN Messenger
dannybb
Moderator
Moderator

BerichtGeplaatst: Do Aug 17, 2006 9:26 pm    Onderwerp: Reageer met qoute Ga naar de bovenkantScroll naar boven naar vorige berichtScroll naar beneden naar volgend berichtGa naar laatste bericht van deze pagina

Ik denk dat je wel wat golven kan scoren , en een tip let op de stromingen kijk eerst even naar de lineup niet gelijk als een gek erin sprinten maar kijk ook hoe andere achter de line up komen !

Pascha
Lidder
Lidder

BerichtGeplaatst: Di Aug 22, 2006 12:51 pm    Onderwerp: Reageer met qoute Ga naar de bovenkantScroll naar boven naar vorige berichtScroll naar beneden naar volgend berichtGa naar laatste bericht van deze pagina

he striker,
oktober is een vazn de beste maanden voor de franse les landes kust. het water is nog warm en er komen goede swells.
september oktober is ook de tijd van de grote swells.
moliet is een beachbreak en houdt het maar goed toto ongeveer 1,5 -2 meter, dus head high. Als het groter is kan je beter naar la graviere (mijn favo) of de kust van vvf naar le penon. Als het daar ook niet loopt rij door naar de rif aan de spaanse grens.
ik weet niet wat je level is, dus be carefull!!
het is niet de noordzee, de golven zijn krachtig en als je golven pakt die ver boven jou niveau liggen, kan je verdrinken.
zorg dat je materiaal in orde is, dus niet dat je leash breakt bij je eerste wipeout.
zorg dat je zelf fit bent, ga rennen, en oefen met je adem inhouden.
de zekerder dat je voelt in grote golven de beter dat je boardt.
have fun,

p.s als je bij de rivier in moliet 300 mtr naar rechts loopt is er een mooie rechtse (tenzij ie weer verschoven is)

Naar boven
Bekijk gebruikers profile Stuur privé bericht Verstuur Email
Tynuz
Site Admin
Site Admin

BerichtGeplaatst: Di Aug 22, 2006 7:09 pm    Onderwerp: Reageer met qoute Ga naar de bovenkantScroll naar boven naar vorige berichtScroll naar beneden naar volgend berichtGa naar laatste bericht van deze pagina

kijk dat soort reacties hebben we wat aan Cool

welkom terug Pascha ouwe boardbreker!

Bekijk gebruikers profile Stuur privé bericht Verstuur Email Bekijk de homepage MSN Messenger
dannybb
Moderator
Moderator

BerichtGeplaatst: Di Aug 22, 2006 9:39 pm    Onderwerp: Reageer met qoute Ga naar de bovenkantScroll naar boven naar vorige berichtScroll naar beneden naar volgend berichtGa naar laatste bericht van deze pagina

ja je moet egt wel een beetje conditie hebben wel gemerkt in france als je tussen een set zit van 2.5 /3 m..

ps. pascal, die leash van je is zeker goed hij heeft france in elk geval overleeft Cool

striker
Newbie
Newbie

BerichtGeplaatst: Wo Aug 23, 2006 6:59 am    Onderwerp: Reageer met qoute Ga naar de bovenkantScroll naar boven naar vorige berichtScroll naar beneden naar volgend berichtGa naar laatste bericht van deze pagina

Thanks voor de reacties.
Nu, ik ben eigenlijk nog maar een beginner, ben er nog maar echt mee bezig sinds 2-3 maanden. Ben eigenlijk van plan om eerst wat les te volgen daar in de buurt. Veel surfshops/schools zijn dan wel toe maar ze geven blijkbaar toch nog lessen. Want ik heb ook her en der gelezen dat de stromingen daar heel anders zijn dan in de noordzee.

Naar boven
Pascha
Lidder
Lidder

BerichtGeplaatst: Do Aug 24, 2006 11:46 am    Onderwerp: Reageer met qoute Ga naar de bovenkantScroll naar boven naar vorige berichtScroll naar beneden naar volgend berichtGa naar laatste bericht van deze pagina

als je les wilt gaan volgen ga niet naar de franse surfschools. het zijn surfers die bb les willen geven, aan toeristen dus echt shit.
kom naar domburg en dan geven wij je wel wat tips en les.
met bb is het vooral veel zelf uitproberen, je kan de basis weten (wat redelijk simple is) en daarna is het veel oefen.
dus save je geld voor wat nieuw materiall ofzo.
tot in domburg Wink

Naar boven
striker
Newbie
Newbie

BerichtGeplaatst: Do Aug 24, 2006 1:12 pm    Onderwerp: Reageer met qoute Ga naar de bovenkantScroll naar boven naar vorige berichtScroll naar beneden naar volgend berichtGa naar laatste bericht van deze pagina

Ik wou de les ook eerder nemen om meer te weten over de gevaren van de zee daar, stromingen en zo ter plekke. En eventuele andere gevaren, hoe ze te herkennen en hoe je ermee om moet gaan.
Het boarden zelf lukt me al redelijk en is idd ervaring, veel oefenen dus.

Naar boven
Tynuz
Site Admin
Site Admin

BerichtGeplaatst: Do Aug 24, 2006 4:06 pm    Onderwerp: Reageer met qoute Ga naar de bovenkantScroll naar boven naar vorige berichtScroll naar beneden naar volgend berichtGa naar laatste bericht van deze pagina

Nederland ook heel geschikt om de zee te leren lezen.
als je dat een beetje onder de knie hebt kan je het overal toepassen, maar ook daarin komt het weer neer op ervaring.
Zoizo kan je als je bij een onbekende spot gat boarden beter eerst een tijd op het strand/rotsen blijven zitten en kijken wat de locals doen en zo veel mogelijk rips en dergelijke proberen te herkennen voordat je er in gaat

ook daarin kunnen we je wel tips geven Wink

Bekijk gebruikers profile Stuur privé bericht Verstuur Email Bekijk de homepage MSN Messenger
striker
Newbie
Newbie

BerichtGeplaatst: Do Aug 24, 2006 5:49 pm    Onderwerp: Reageer met qoute Ga naar de bovenkantScroll naar boven naar vorige berichtScroll naar beneden naar volgend berichtGa naar laatste bericht van deze pagina

Dus als ik zaterdag op zondag langskom in Domburg kan ik toch al heel wat opsteken met het oog op Frankrijk. Zoals ik zie op magicseaweed lijkt het alsof zondag de beste golven zullen zijn. Dan kan ik, vermits ik maar 1 van de 2 dagen kan komen, best op zondag komen?
Naar boven
arubart
Spammer
Spammer

BerichtGeplaatst: Do Aug 24, 2006 6:16 pm    Onderwerp: Reageer met qoute Ga naar de bovenkantScroll naar boven naar vorige berichtScroll naar beneden naar volgend berichtGa naar laatste bericht van deze pagina

Ja ik denk het wel maar ik ben ook nog maar een leek. Maar leren kan je iig ik heb een uurtje met BAZ in het water gelegen en heb heel wat geleerd.

Bekijk gebruikers profile Stuur privé bericht Bekijk de homepage MSN Messenger
Pascha
Lidder
Lidder

BerichtGeplaatst: Do Aug 24, 2006 6:32 pm    Onderwerp: Reageer met qoute Ga naar de bovenkantScroll naar boven naar vorige bericht

ik ken die gast in moliet. en weet hoe de meeste surfschools daar in de buurt operaten.

de theorie die ze je geven is gecreeerd voor beginners. en als je al, af en toe in het water ligt weet je waarschijnelijk al wat ze je gaan vertellen, dus ook voor theorie niet doen, beste is als je een beetje nervous bent.
uitpeddlen waar de pack (groep surfers) zit en bij hun in de buurt blijven.

Naar boven
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    bodyboarder.nl Forum Index -> Algemeen Printable Version Alle tijden zijn GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1

Ga naar: