Bodyboarder.nl online bodyboard community

Inloggen or Registreer
 Navigation
Main
 Startpagina
Algemeen
 Contact
 Mailing List
 Vertel verder
Community
 Agenda
 Crew
 Downloads
 Forum
 Gallery
 Links
 Shout Box
 Supporters
 Surveys
Leden
 Account
Informatie
 INFO
 Resources
 TechGFX
 PortedMods
 conrads-berlin

Google Ads
 Album

Total Hits
We ontvingen
52077792
paginabezoeken sinds 1 maart 2006
Bodyboarder.nl online bodyboard community: Forums

bodyboarder.nl :: Bekijk Onderwerp - nieuwe fins
bodyboarder.nl Forum Index

Arcade  •  Attachments  •  Buddy List  •  Ranks  •  Rules  •  Smilies List  •  Statistics  •  Staff

nieuwe fins

Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    bodyboarder.nl Forum Index -> Algemeen Printable Version
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Berichten
daank15
Sponger
Sponger

Status: Offline

BerichtGeplaatst: Do Feb 10, 2011 5:03 pm    Onderwerp: nieuwe fins Reageer met qoute Scroll naar beneden naar volgend berichtGa naar laatste bericht van deze pagina

heey allemaal,

Ik ben op zoek nieuwe fins, ik had gehoopt dat jullie mij misschien zouden kunnen helpen, aangezien het best lastig is. Ik heb maat 46, deze fins zijn bedoeld voor in de winter, dus ik heb ook nog soks van 5mm aan. Ik heb nu een paar kpaloa's xl, maar die zijn veel te klein, zodra ik de soks aan heb.
Ik zoek fins die net als de kpaloa's redelijk kort zijn en redelijk flexible. Zelf dacht ik aan die viper v5-flex.

Ik hoop dat jullie toevallig iets weten.

Groetjes,
Daan

Naar boven
Bekijk gebruikers profile Stuur privé bericht
Dimitri
Spammer
Spammer

BerichtGeplaatst: Vr Feb 11, 2011 1:25 am    Onderwerp: Reageer met qoute Ga naar de bovenkantScroll naar boven naar vorige berichtScroll naar beneden naar volgend berichtGa naar laatste bericht van deze pagina

Hej!

I hope you understand Engels because mijn nederlands is niet erg goed...

For starters, with those feet, do you really need fins? Razz

From my personal experience, I've used Viper V5-Flex and despite their kick-thrust ratio being one of the best around, I didn't feel quite comfortable with them on specially because the foot pocket is a bit narrow and, like you, I use neoprene socks. Another thing I've noticed was the weight of the V5 Vipers, which, in my opinion, is a downer. If you are into Vipers, take a look at the new model:

http://www.msviper.com/

Another suggestion I would give you is the Tech Fins I, which have a very comfortable foot pocket and a light to moderate weight. The blade is symmetric and curved, which allows a good kicking thrust. Like the Vipers, Techs have a good design for aiding in holding an edge on the wave when you are prone riding, plus a great grip if you're DK'ing. Another interesting spec about Tech fins is that they float and are a bit cheaper than Vipers.

My advice is that you try both fins in the water and see what suits your needs.

Mazzel! Cool

daank15
Sponger
Sponger

BerichtGeplaatst: Vr Feb 11, 2011 1:03 pm    Onderwerp: Reageer met qoute Ga naar de bovenkantScroll naar boven naar vorige berichtScroll naar beneden naar volgend berichtGa naar laatste bericht van deze pagina

Heey Dimitri,

Thanks for your advise. Ik had al gekeken naar die nieuwe fins van viper, de MS viper. Ze zien er goed uit en als het goed is zijn ze flexible. Ik had gekeken naar de Tech Fins I, maar die vind ik niks. Mijn broertje heeft z'n zelfde soort, maar ik heb een hekel fins die stijf ze moeten flexible zijn.

Ik heb wel weer mijn oude.fins er ff bij gepakt om te kijken wat ook al weer het probleem was. Het blijkt dat ze niet in de lengte te smal zijn, maar in de breedte. Dus ik heb ff de breedte van mijn voet op gemeten.die is op zijn breedste punt 11 cm (Very Happy Bigfoot).

Ik hoop dat je toevallig nog iets weet. Of misschien iemand anders nog.

Groetjes,
Daniel

Naar boven
mocca
Spammer
Spammer

BerichtGeplaatst: Vr Feb 11, 2011 5:11 pm    Onderwerp: Reageer met qoute Ga naar de bovenkantScroll naar boven naar vorige berichtScroll naar beneden naar volgend berichtGa naar laatste bericht van deze pagina

je zou ook de originele Hydro finz kunne proberen (de voorloper van de tech-finz). Die zijn redelijk soepel. Ik heb en paar liggen (heb zelf ook maat 45-46). Dus je zou ze een keer kunnen proberen hoe ze zitten

daank15
Sponger
Sponger

BerichtGeplaatst: Vr Feb 11, 2011 7:40 pm    Onderwerp: Reageer met qoute Ga naar de bovenkantScroll naar boven naar vorige berichtScroll naar beneden naar volgend berichtGa naar laatste bericht van deze pagina

Ziet er nice uit, maar ik denk dat ik er al uit ben. Ik denk dat ik voor de nieuwe MS vipers ga. Heeft iemand toevallig al ervaring met deze fins?
Naar boven
Dimitri
Spammer
Spammer

BerichtGeplaatst: Vr Feb 11, 2011 9:53 pm    Onderwerp: Reageer met qoute Ga naar de bovenkantScroll naar boven naar vorige berichtScroll naar beneden naar volgend berichtGa naar laatste bericht van deze pagina

daank15 schreef:
Ziet er nice uit, maar ik denk dat ik er al uit ben. Ik denk dat ik voor de nieuwe MS vipers ga. Heeft iemand toevallig al ervaring met deze fins?

Hej, Daan!

If you're looking for reviews on the MSVipers, check out Arrow this link on Jay Reale's online store.

Mazzel! Cool

mocca
Spammer
Spammer

BerichtGeplaatst: Vr Feb 11, 2011 11:50 pm    Onderwerp: Reageer met qoute Ga naar de bovenkantScroll naar boven naar vorige berichtScroll naar beneden naar volgend berichtGa naar laatste bericht van deze pagina

Ik heb ervaring met de MSvipers in de zin dat ik ze heb gepast in een store. Ze zaten totaal niet lekker bij mij. De sanddrain hole zat precies zo dat mijn grote teen er steeds in ging, wat erg irritant was omdat hij dan een beetje krom trok (en de randen waren scherp)

daank15
Sponger
Sponger

BerichtGeplaatst: Za Feb 12, 2011 2:01 pm    Onderwerp: Reageer met qoute Ga naar de bovenkantScroll naar boven naar vorige bericht

ik draag sokjes dus mijn teen zal niet zo gauw ertussen komen. Voor de rest die scherpe randen zijn wel vervelend.

Hoe was hij eigenlijk in de breedte? Hoe breedt is op z'n max?

Naar boven
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    bodyboarder.nl Forum Index -> Algemeen Printable Version Alle tijden zijn GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1

Ga naar: