daank15 Sponger

Status: Offline
|
Geplaatst: Do Feb 10, 2011 5:03 pm Onderwerp: nieuwe fins |
  |
|
heey allemaal,
Ik ben op zoek nieuwe fins, ik had gehoopt dat jullie mij misschien zouden kunnen helpen, aangezien het best lastig is. Ik heb maat 46, deze fins zijn bedoeld voor in de winter, dus ik heb ook nog soks van 5mm aan. Ik heb nu een paar kpaloa's xl, maar die zijn veel te klein, zodra ik de soks aan heb.
Ik zoek fins die net als de kpaloa's redelijk kort zijn en redelijk flexible. Zelf dacht ik aan die viper v5-flex.
Ik hoop dat jullie toevallig iets weten.
Groetjes,
Daan
|
|
Naar boven |
|
 |
Dimitri Spammer

Geregistreerd op: Jun 09, 2006 Berichten: 334 Woonplaats: Caparica, Portugal
|
Geplaatst: Vr Feb 11, 2011 1:25 am Onderwerp: |
    |
|
Hej!
I hope you understand Engels because mijn nederlands is niet erg goed...
For starters, with those feet, do you really need fins?
From my personal experience, I've used Viper V5-Flex and despite their kick-thrust ratio being one of the best around, I didn't feel quite comfortable with them on specially because the foot pocket is a bit narrow and, like you, I use neoprene socks. Another thing I've noticed was the weight of the V5 Vipers, which, in my opinion, is a downer. If you are into Vipers, take a look at the new model:
http://www.msviper.com/
Another suggestion I would give you is the Tech Fins I, which have a very comfortable foot pocket and a light to moderate weight. The blade is symmetric and curved, which allows a good kicking thrust. Like the Vipers, Techs have a good design for aiding in holding an edge on the wave when you are prone riding, plus a great grip if you're DK'ing. Another interesting spec about Tech fins is that they float and are a bit cheaper than Vipers.
My advice is that you try both fins in the water and see what suits your needs.
Mazzel! 
|
____________ Born to surf, forced to work...
|
Naar boven |
|
 |
daank15 Sponger

|
Geplaatst: Vr Feb 11, 2011 1:03 pm Onderwerp: |
    |
|
Heey Dimitri,
Thanks for your advise. Ik had al gekeken naar die nieuwe fins van viper, de MS viper. Ze zien er goed uit en als het goed is zijn ze flexible. Ik had gekeken naar de Tech Fins I, maar die vind ik niks. Mijn broertje heeft z'n zelfde soort, maar ik heb een hekel fins die stijf ze moeten flexible zijn.
Ik heb wel weer mijn oude.fins er ff bij gepakt om te kijken wat ook al weer het probleem was. Het blijkt dat ze niet in de lengte te smal zijn, maar in de breedte. Dus ik heb ff de breedte van mijn voet op gemeten.die is op zijn breedste punt 11 cm ( Bigfoot).
Ik hoop dat je toevallig nog iets weet. Of misschien iemand anders nog.
Groetjes,
Daniel
|
|
Naar boven |
|
 |
mocca Spammer

|
Geplaatst: Vr Feb 11, 2011 5:11 pm Onderwerp: |
    |
|
je zou ook de originele Hydro finz kunne proberen (de voorloper van de tech-finz). Die zijn redelijk soepel. Ik heb en paar liggen (heb zelf ook maat 45-46). Dus je zou ze een keer kunnen proberen hoe ze zitten
|
____________ You are now marked on my profile visitor map!
|
Naar boven |
|
 |
daank15 Sponger

|
Geplaatst: Vr Feb 11, 2011 7:40 pm Onderwerp: |
    |
|
Ziet er nice uit, maar ik denk dat ik er al uit ben. Ik denk dat ik voor de nieuwe MS vipers ga. Heeft iemand toevallig al ervaring met deze fins?
|
|
Naar boven |
|
 |
Dimitri Spammer

Geregistreerd op: Jun 09, 2006 Berichten: 334 Woonplaats: Caparica, Portugal
|
Geplaatst: Vr Feb 11, 2011 9:53 pm Onderwerp: |
    |
|
daank15 schreef: | Ziet er nice uit, maar ik denk dat ik er al uit ben. Ik denk dat ik voor de nieuwe MS vipers ga. Heeft iemand toevallig al ervaring met deze fins? |
Hej, Daan!
If you're looking for reviews on the MSVipers, check out this link on Jay Reale's online store.
Mazzel! 
|
____________ Born to surf, forced to work...
|
Naar boven |
|
 |
mocca Spammer

|
Geplaatst: Vr Feb 11, 2011 11:50 pm Onderwerp: |
    |
|
Ik heb ervaring met de MSvipers in de zin dat ik ze heb gepast in een store. Ze zaten totaal niet lekker bij mij. De sanddrain hole zat precies zo dat mijn grote teen er steeds in ging, wat erg irritant was omdat hij dan een beetje krom trok (en de randen waren scherp)
|
____________ You are now marked on my profile visitor map!
|
Naar boven |
|
 |
daank15 Sponger

|
Geplaatst: Za Feb 12, 2011 2:01 pm Onderwerp: |
  |
|
ik draag sokjes dus mijn teen zal niet zo gauw ertussen komen. Voor de rest die scherpe randen zijn wel vervelend.
Hoe was hij eigenlijk in de breedte? Hoe breedt is op z'n max?
|
|
Naar boven |
|
 |
|
|
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen Je mag geen reacties plaatsen Je mag je berichten niet bewerken Je mag je berichten niet verwijderen Ja mag niet stemmen in polls Je kan geen bestanden bijvoegen in dit forum Je kan geen bestanden downloaden in dit forum
|
Bluetab template design by FF8Jake of FFD :: Ported to PHP-Nuke by nukemods.com