Spunk Sponger

Status: Offline
|
Geplaatst: Vr Jun 04, 2010 8:59 am Onderwerp: Ducken |
  |
|
In elke sessie probeer ik een paar keer op de juiste manier te ducken.
Gaat nog steeds niet helemaal lekker.Als ik mijn board naar beneden druk slide ik er links of rechts vanaf of ik ga over mijn board heen.Leuk youtube materiaal denk ik
L .Komt het door de grote van mijn board(43) of heb ik te weinig snelheid of zo?
|
|
Naar boven |
|
 |
matrawi Spammer

|
Geplaatst: Vr Jun 04, 2010 9:13 am Onderwerp: |
    |
|
Je hebt bijna geen snelheid nodig.
Ducken kan zelfs in stilstand. Waarschijnlijk hou je je board gewoon niet goed genoeg vast. Oefen het desnoods een paar keer achter de line up.
Het kan helpen om ook met je knie je board nog extra omlaag te drukken maar dat helpt meer om wat dieper te ducken. Niet echt voor je grip.
Als je board te groot is voor jouw langte/ gewicht kan dat inderdaad wel een wegende factor zijn.
|
____________ Draw a line in the sand and choose sides... You´re either with us, or you aren´t.
Trawler, je Boy-boy |
Naar boven |
|
 |
daank15 Sponger

|
Geplaatst: Vr Jun 04, 2010 2:59 pm Onderwerp: |
    |
|
Heey Spunk,
Wax je je board? Want dat kan de reden zijn dat je er aan de zijkant vanaf glijd. Ook kun je ff kijken op youtube of op videojug. Daar staan een paar filmpjes op die dat laten zien. Zelf kijk ik daar ook af en toe voor een bepaalde techniek. En voor de rest is het gewoon oefenen.
Daan
|
|
Naar boven |
|
 |
Ridgeman Spammer

Geregistreerd op: May 24, 2006 Berichten: 740 Woonplaats: Spijkenisse
|
Naar boven |
|
 |
Spunk Sponger

|
Geplaatst: Vr Jun 04, 2010 9:23 pm Onderwerp: |
    |
|
Thnx voor the feedback!
Ik wax mijn board wel dus daar ligt het niet aan.
Heb nu een 43 board misschien dat je een 42 wat makkelijker onderwater duwt?Weeg wel 87 kg zal dus eigenlijk bijna vanzelf
moeten gaan.
Zal er wat meer tijd in moeten stoppen denk ik.

|
|
Naar boven |
|
 |
Tristan Lidder

Geregistreerd op: Nov 21, 2007 Berichten: 276 Woonplaats: scheveningen
|
Geplaatst: Za Jun 05, 2010 2:04 am Onderwerp: |
    |
|
43 voor 87kg is no problem daar ligt het niet aan, enig verschil dat je merkt met grote van je board is hoe het handelt in de golven, je 43 zal moeilijkk te controllleren zijn in golven boven de twee meter. aangezien dit 1 keer per jaar voor komt in nederland is jou boardmaat goed voor NL omstandigheden
niet je board waxen.
serieuz, niet doen. Allen waar je je handen zet, dus bij je neus en dat kleien stukeje rail, kan je een beetje waxen. Je wil heen en weer kunnnen schijven op je board, om tricks te oden, maar oook om te trimmen. Wel als je een nieuw board hebt, zit er vaak een vettig e film op, en dan kan een heele lichte wax laag (met wax erover gaan zonder druk uit te oefenen) dat gladheid weghalen
om te duck diven, veel oefenen. kan zeer goed ook in zwembad of als het flat is.
pakt de neus van vast, aan de buitenkant, drukt naar beneden, om zo diep mogelijk te komen, gooi je je reet in de lucht om zo verticaal mogelijk die board onder te duwen.
als je duwt komt je achterkant omhoog, daar zet je je knie tegen aan en dan duw je daarmee extra naar benee, om de diepste punt trap je nog met je flippers voor die extra diepte, net als de golf over je rolt wil jij horizontaal onder water zijn, de druk van de golf perst je dan nog wwat dieper. wijs je board dan weer richting oppervlakte, zonder je bovenwater betn meteen peddlen en trappen om de zuiging van de golf tegen te gaan.
tip:
hou je ogen open onder water, zo kan je de "vingers" van turbulentie ontwijken
probeerde filmpjes te vinden, maar die zijn er niet echt van bodyboards...
wel goed artikel http://www.riptidemag.com.au/forum/viewtopic.php?f=5&t=4200
wel heel veel vidos op youtuibe hoe je een surfboard duckdived, kan je misshcine ook wat van opsteken, is ongeveer dezelfde motion
succes, en onthou PRACTICE MAKES PERFECT
|
|
Naar boven |
|
 |
Spunk Sponger

|
Geplaatst: Zo Jun 06, 2010 7:14 am Onderwerp: |
  |
|
Dat zijn tips waar ik weer ff mee aan de gang kan.
thanks.
|
|
Naar boven |
|
 |
|
|
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen Je mag geen reacties plaatsen Je mag je berichten niet bewerken Je mag je berichten niet verwijderen Ja mag niet stemmen in polls Je kan geen bestanden bijvoegen in dit forum Je kan geen bestanden downloaden in dit forum
|
Bluetab template design by FF8Jake of FFD :: Ported to PHP-Nuke by nukemods.com