Bodyboarder.nl online bodyboard community

Inloggen or Registreer
 Navigation
Main
 Startpagina
Algemeen
 Contact
 Mailing List
 Vertel verder
Community
 Agenda
 Crew
 Downloads
 Forum
 Gallery
 Links
 Shout Box
 Supporters
 Surveys
Leden
 Account
Informatie
 INFO
 Resources
 TechGFX
 PortedMods
 conrads-berlin

Google Ads
 Album

winter 07 Portugal
 Total Hits
We ontvingen
49960341
paginabezoeken sinds 1 maart 2006
Bodyboarder.nl online bodyboard community: Forums

bodyboarder.nl :: Bekijk Onderwerp - Ducken
bodyboarder.nl Forum Index

Arcade  •  Attachments  •  Buddy List  •  Ranks  •  Rules  •  Smilies List  •  Statistics  •  Staff

Ducken

Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    bodyboarder.nl Forum Index -> Tricks Printable Version
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Berichten
Spunk
Sponger
Sponger

Status: Offline

BerichtGeplaatst: Vr Jun 04, 2010 8:59 am    Onderwerp: Ducken Reageer met qoute Scroll naar beneden naar volgend berichtGa naar laatste bericht van deze pagina

In elke sessie probeer ik een paar keer op de juiste manier te ducken.
Gaat nog steeds niet helemaal lekker.Als ik mijn board naar beneden druk slide ik er links of rechts vanaf of ik ga over mijn board heen.Leuk youtube materiaal denk ik
L Embarassed .Komt het door de grote van mijn board(43) of heb ik te weinig snelheid of zo?

Naar boven
Bekijk gebruikers profile Stuur privé bericht
matrawi
Spammer
Spammer

BerichtGeplaatst: Vr Jun 04, 2010 9:13 am    Onderwerp: Reageer met qoute Ga naar de bovenkantScroll naar boven naar vorige berichtScroll naar beneden naar volgend berichtGa naar laatste bericht van deze pagina

Je hebt bijna geen snelheid nodig.
Ducken kan zelfs in stilstand. Waarschijnlijk hou je je board gewoon niet goed genoeg vast. Oefen het desnoods een paar keer achter de line up.

Het kan helpen om ook met je knie je board nog extra omlaag te drukken maar dat helpt meer om wat dieper te ducken. Niet echt voor je grip.

Als je board te groot is voor jouw langte/ gewicht kan dat inderdaad wel een wegende factor zijn.

Trawler, je Boy-boy
Naar boven
daank15
Sponger
Sponger

BerichtGeplaatst: Vr Jun 04, 2010 2:59 pm    Onderwerp: Reageer met qoute Ga naar de bovenkantScroll naar boven naar vorige berichtScroll naar beneden naar volgend berichtGa naar laatste bericht van deze pagina

Heey Spunk,

Wax je je board? Want dat kan de reden zijn dat je er aan de zijkant vanaf glijd. Ook kun je ff kijken op youtube of op videojug. Daar staan een paar filmpjes op die dat laten zien. Zelf kijk ik daar ook af en toe voor een bepaalde techniek. En voor de rest is het gewoon oefenen.

Daan

Naar boven
Ridgeman
Spammer
Spammer

BerichtGeplaatst: Vr Jun 04, 2010 7:50 pm    Onderwerp: Reageer met qoute Ga naar de bovenkantScroll naar boven naar vorige berichtScroll naar beneden naar volgend berichtGa naar laatste bericht van deze pagina

check out dizzz:

geen bodyboard maar wel nice Wink
http://www.youtube.com/watch?v=pwcUv9I98kQ

http://www.youtube. com/watch?v=qRB5aSoYAWk

http://www.youtube.com/watch?v=nGasUh4DcGk

Spunk
Sponger
Sponger

BerichtGeplaatst: Vr Jun 04, 2010 9:23 pm    Onderwerp: Reageer met qoute Ga naar de bovenkantScroll naar boven naar vorige berichtScroll naar beneden naar volgend berichtGa naar laatste bericht van deze pagina

Thnx voor the feedback!
Ik wax mijn board wel dus daar ligt het niet aan.

Heb nu een 43 board misschien dat je een 42 wat makkelijker onderwater duwt?Weeg wel 87 kg zal dus eigenlijk bijna vanzelf
moeten gaan.

Zal er wat meer tijd in moeten stoppen denk ik.

Wink

Naar boven
Tristan
Lidder
Lidder

BerichtGeplaatst: Za Jun 05, 2010 2:04 am    Onderwerp: Reageer met qoute Ga naar de bovenkantScroll naar boven naar vorige berichtScroll naar beneden naar volgend berichtGa naar laatste bericht van deze pagina

43 voor 87kg is no problem daar ligt het niet aan, enig verschil dat je merkt met grote van je board is hoe het handelt in de golven, je 43 zal moeilijkk te controllleren zijn in golven boven de twee meter. aangezien dit 1 keer per jaar voor komt in nederland is jou boardmaat goed voor NL omstandigheden

niet je board waxen.

serieuz, niet doen. Allen waar je je handen zet, dus bij je neus en dat kleien stukeje rail, kan je een beetje waxen. Je wil heen en weer kunnnen schijven op je board, om tricks te oden, maar oook om te trimmen. Wel als je een nieuw board hebt, zit er vaak een vettig e film op, en dan kan een heele lichte wax laag (met wax erover gaan zonder druk uit te oefenen) dat gladheid weghalen

om te duck diven, veel oefenen. kan zeer goed ook in zwembad of als het flat is.

pakt de neus van vast, aan de buitenkant, drukt naar beneden, om zo diep mogelijk te komen, gooi je je reet in de lucht om zo verticaal mogelijk die board onder te duwen.
als je duwt komt je achterkant omhoog, daar zet je je knie tegen aan en dan duw je daarmee extra naar benee, om de diepste punt trap je nog met je flippers voor die extra diepte, net als de golf over je rolt wil jij horizontaal onder water zijn, de druk van de golf perst je dan nog wwat dieper. wijs je board dan weer richting oppervlakte, zonder je bovenwater betn meteen peddlen en trappen om de zuiging van de golf tegen te gaan.

tip:
hou je ogen open onder water, zo kan je de "vingers" van turbulentie ontwijken

probeerde filmpjes te vinden, maar die zijn er niet echt van bodyboards...
wel goed artikel http://www.riptidemag.com.au/forum/viewtopic.php?f=5&t=4200

wel heel veel vidos op youtuibe hoe je een surfboard duckdived, kan je misshcine ook wat van opsteken, is ongeveer dezelfde motion

succes, en onthou PRACTICE MAKES PERFECT

Naar boven
Spunk
Sponger
Sponger

BerichtGeplaatst: Zo Jun 06, 2010 7:14 am    Onderwerp: Reageer met qoute Ga naar de bovenkantScroll naar boven naar vorige bericht

Dat zijn tips waar ik weer ff mee aan de gang kan.
Razz thanks.

Naar boven
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    bodyboarder.nl Forum Index -> Tricks Printable Version Alle tijden zijn GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1

Ga naar: