New for 2009, Hyperflex introduces the revamped AMP Series. The recipe was simple. We took everything that you loved about the original AMP model and made it better: The new AMP is lighter, stretchier, warmer, and features interior PU rubber heat taped seams.
The perfect combination of high end materials at a terrific pricepoint. This is the best wetsuit in the Hyperflex lineup. This suit is the warmest, stretchiest wetsuit for the price on the market. When the water is 32 degrees, it is snowing and there are 6 foot offshore peaks coming in, this is the suit you want to ride in!
Features include:
* 100% Hyperflex AMPstretch 6-WAY superstretch neoprene on entire wetsuit
* 100% sealed glued, blindstitched and fusion heat sealed rubber taped interior seams
* Hyperflex Exclusive HoneyComb HollowFiber poly fleece interior lining on chest, back and hood
* diagonal waterproof G-Lock front zipper
* AMPstretch Super Stretch panels on the side of the hood for reduced hood fatigue while looking over your shoulder for waves
* Superstretch mesh skin hood with chin cup
* Shoulder entry lockdown with Barrel cinch.
This is a cold water wetsuit designed for surfing, kitesurfing or windsurfing. The wetsuit is 5mm in the chest, back and leg panels, 4mm on the shoulders, arms and torso and 3.5mm in the hood and arm panels. A great combination of wamth and high end flexibility.
Ik heb deze wetsuit in Amerika besteld.
Jay Reale (ebodyboarding) gebruik hem zelf ook. Hij vertelde mij dat dit de meest flexible wetsuit is die hij ooit heeft aangehad.
Als ik hem getest heb, zet ik hier mijn review neer.
Ik zag ze namelijk ook bij Ebodyboarding.. Wist alleen niet zo met de maten of het gelijk was met Aleeda wetsuits..
Maar ze zien er zeker erg goed uit en de prijs is ook een betaalbare wetsuit.
Status: Offline
Geplaatst: Di Dec 09, 2008 6:14 pm Onderwerp:
REVIEW Hyperflex 5/4/3 AMP:
Zo eindelijk heb ik zondag mijn nieuwe wetsuit mogen testen.
Het aan- en uittrekken van de wetsuit is wat lastiger dan normaal. Omdat de rits aan de bovenkant (voor) zit.
Maar eenmaal aan voelde het lekker aan. Vele malen soepeler dan mijn ripcurl 5/3. En ook veel lichter.
Tijdens het boarden merk je al gelijk dat je meer bewegingsvrijheid hebt. In mijn schouders is het zelfs soepeler dan mijn 3/2 wetsuit.
De hoodie zit ook goed. Alleen de chin cup die er op zit, zakt steeds af.
Verder is de hyperflex ook warm genoeg.
Gegeven moment voel je dat de binnenkant ook nat wordt. Maar je voelt dat het water op lichaams temperatuur blijft. Heb het geen moment koud gehad.
Het enige min puntje is dat ze het sleutelvakje onder de rits hebben geplaatst. Dus al je je hoodie over je hoofd trekt, dan kom je er moeilijk bij.
Was het geld zeker waard.
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen Je mag geen reacties plaatsen Je mag je berichten niet bewerken Je mag je berichten niet verwijderen Ja mag niet stemmen in polls Je kan geen bestanden bijvoegen in dit forum Je kan geen bestanden downloaden in dit forum