Bodyboarder.nl online bodyboard community

Inloggen or Registreer
 Navigation
Main
 Startpagina
Algemeen
 Contact
 Mailing List
 Vertel verder
Community
 Agenda
 Crew
 Downloads
 Forum
 Gallery
 Links
 Shout Box
 Supporters
 Surveys
Leden
 Account
Informatie
 INFO
 Resources
 TechGFX
 PortedMods
 conrads-berlin

Google Ads
 Album

Meeting 14 HVH
 Total Hits
We ontvingen
51969663
paginabezoeken sinds 1 maart 2006
Bodyboarder.nl online bodyboard community: Forums

bodyboarder.nl :: Bekijk Onderwerp - vragen over alles wat met bodyboarden te maken heeft
bodyboarder.nl Forum Index

Arcade  •  Attachments  •  Buddy List  •  Ranks  •  Rules  •  Smilies List  •  Statistics  •  Staff

vragen over alles wat met bodyboarden te maken heeft

Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    bodyboarder.nl Forum Index -> Vragen Printable Version
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Berichten
dannybb
Moderator
Moderator

Status: Offline

BerichtGeplaatst: Do Apr 20, 2006 12:21 pm    Onderwerp: vragen over alles wat met bodyboarden te maken heeft Reageer met qoute Scroll naar beneden naar volgend berichtGa naar laatste bericht van deze pagina

neok schreef:
wil een close-out zeggen dat je niet mee kan met de snelheid van de golf en hem daardoor over je heen krijgt ?

en hoe komt dit dan, te traag inpeddelen ?

verder nog even gebruik maken van de gelegenheid om nog wat vragen te stellen:

-ik lees veel over beachbreaks en reefbreaks, als je dus een spot hebt met een rif ipv een zandbodem, kan je dus tegen dat rif "gesmashed" worden ?
-zijn dit dan de zogenaamde wipe-outs ?
en waarom kan dit zo pijnlijk worden, je valt dan toch in het water ?
op zich kan dit met grote golven natuurlijk al pijnlijk worden...of komt dit omdat je dan al in zo'n ondiep water zit dat je direct op het rif "valt" ?

tnx en sorry voor de noob-vragen
koen

dannybb
Moderator
Moderator

BerichtGeplaatst: Do Apr 20, 2006 12:22 pm    Onderwerp: Reageer met qoute Ga naar de bovenkantScroll naar boven naar vorige berichtScroll naar beneden naar volgend berichtGa naar laatste bericht van deze pagina

neok schreef:
ik vind even de edit-knop niet dus nog even dit:

-wat is een shorebreak ? iets tussen reef-en beachbreak in ?
-is een channel een inham in het rif waardoor je niet over het rif zelf moet lopen om in zee te geraken ?
-als er geen channel is, is dit dan te doen met je fins aan ?

ok dit waren de laatste, wil gewoon alles is checken zodat ik de termen op de goede manier interpreteer Smile
ik hoor het wel als deze vragen niet in dit topic thuis horen,

thanx,
koen

dannybb
Moderator
Moderator

BerichtGeplaatst: Do Apr 20, 2006 12:24 pm    Onderwerp: Reageer met qoute Ga naar de bovenkantScroll naar boven naar vorige berichtScroll naar beneden naar volgend berichtGa naar laatste bericht van deze pagina

Pascal schreef:
neok schreef:
ik vind even de edit-knop niet dus nog even dit:

-wat is een shorebreak ? iets tussen reef-en beachbreak in ?
-is een channel een inham in het rif waardoor je niet over het rif zelf moet lopen om in zee te geraken ?
-als er geen channel is, is dit dan te doen met je fins aan ?

ok dit waren de laatste, wil gewoon alles is checken zodat ik de termen op de goede manier interpreteer Smile
ik hoor het wel als deze vragen niet in dit topic thuis horen,

thanx,
koen

Hoort volgens mij ook niet thuis in dit topic,maar weet zelf ook niet waar het dan wel thuis hoort ....dus what the f@#*ck dan maar hier...

SHORE BREAK = een golf die vrij dicht op de kant breekt,vaak erg snel en stijl,meestal eindigt de golf op het strand de bodem is meestal zand ( Wedge,Sandy's,Hossegor)

Channel= een stuk rustig water dat langs de break loopt daardoor kan je gemakkelijk uit peddelen ,soms is de stroming ook gunstig in een channel en trekt die je zo dicht naar de break. In de channel breken de golven namelijk niet omdat het daar te diep voor is . Ned benaming ook wel genoemd is een MUI die liggen tussen de zandbanken.Een tip over channels :zoek ze en gebruik ze scheelt je een hoop energie.

Met je fins over het rif lopen Question is altijd nog beter dan op je bloten voeten over het scherpe rif ,het is even wennen maar over een tijdje weet je niet anders.

Close Out = een golf die in een keer omslaat en waar je eigelijk alleen maar onder de golf kan sturen en een stukje in de tube kan rijden tot dat de golf in elkaar stort,en dan krijg je de gehele golf over je heen..Is een golf die geen mogelijkheid bied om er aan te ontsnappen.

Wipe out= gewoon heel hard op je bek gaan .... ben ik heel goed in Laughing

Maar die termen zijn niet zo belangrijk hoor daar rol je vanzelf wel in en snap je het niet gewoon vragen..........

GR.Pascal

dannybb
Moderator
Moderator

BerichtGeplaatst: Do Apr 20, 2006 12:25 pm    Onderwerp: Reageer met qoute Ga naar de bovenkantScroll naar boven naar vorige berichtScroll naar beneden naar volgend berichtGa naar laatste bericht van deze pagina

neok schreef:
ok heel erg bedankt !
ik begrijp het nu al wat beter...

laatste vragen:
-een wipe-out kan dus meer zijn dan helemaal gespoeld en getuimeld te worden in de golven ?
je kan dus ook tegen de bodem zelf gegooid worden en jezelf zo behoorlijk pijn doen ?
en dat gebeurt dan alleen in het ondiepe gedeelte ?

-wat is een bottom turn ?

grtz

dannybb
Moderator
Moderator

BerichtGeplaatst: Do Apr 20, 2006 12:35 pm    Onderwerp: Reageer met qoute Ga naar de bovenkantScroll naar boven naar vorige berichtScroll naar beneden naar volgend berichtGa naar laatste bericht van deze pagina

hier kunnen jullie verder gaan Wink

- een bottom turn is als je net je take off hebt gemaakt een bocht over de bodem van de golf maakt om meer snelheid te krijgen..

mocca
Spammer
Spammer

BerichtGeplaatst: Zo Apr 23, 2006 5:24 pm    Onderwerp: Reageer met qoute Ga naar de bovenkantScroll naar boven naar vorige berichtScroll naar beneden naar volgend berichtGa naar laatste bericht van deze pagina

vraag de vragen nogs eens, dan geven we antwoord op al je vragen Wink
Naar boven
Bekijk gebruikers profile Stuur privé bericht Bekijk de homepage Yahoo Messenger MSN Messenger
neok
Newbie
Newbie

BerichtGeplaatst: Zo Apr 23, 2006 7:58 pm    Onderwerp: Reageer met qoute Ga naar de bovenkantScroll naar boven naar vorige berichtScroll naar beneden naar volgend berichtGa naar laatste bericht van deze pagina

ze staan hier allemaal boven, maar ik weet nu wat ik moet weten (denk ik) Smile

dannybb
Moderator
Moderator

BerichtGeplaatst: Zo Apr 23, 2006 8:39 pm    Onderwerp: Reageer met qoute Ga naar de bovenkantScroll naar boven naar vorige bericht

en als je , of iemand anders nog vragen heeft die kunnen altijd hier gesteld worden.. Wink

Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    bodyboarder.nl Forum Index -> Vragen Printable Version Alle tijden zijn GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1

Ga naar: