Bodyboarder.nl online bodyboard community

Inloggen or Registreer
 Navigation
Main
 Startpagina
Algemeen
 Contact
 Mailing List
 Vertel verder
Community
 Agenda
 Crew
 Downloads
 Forum
 Gallery
 Links
 Shout Box
 Supporters
 Surveys
Leden
 Account
Informatie
 INFO
 Resources
 TechGFX
 PortedMods
 conrads-berlin

Google Ads
 Album

2e bezoek DWD
 Total Hits
We ontvingen
52077703
paginabezoeken sinds 1 maart 2006
Bodyboarder.nl online bodyboard community: Forums

bodyboarder.nl :: Bekijk Onderwerp - boardkeuze oudere jongere
bodyboarder.nl Forum Index

Arcade  •  Attachments  •  Buddy List  •  Ranks  •  Rules  •  Smilies List  •  Statistics  •  Staff

boardkeuze oudere jongere
Ga naar Pagina 1, 2  Volgende

Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    bodyboarder.nl Forum Index -> Hardware Printable Version
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Berichten
oldtimer
Newbie
Newbie

Status: Offline

BerichtGeplaatst: Zo Mrt 12, 2006 1:59 am    Onderwerp: boardkeuze oudere jongere Reageer met qoute Scroll naar beneden naar volgend berichtGa naar laatste bericht van deze pagina

Tja, als je op je (bijna) 50 ste nog gaat bodyboarden dan kom je wel eens adem tekort als je door de break heen probeert te peddelen. Volgens mij kan ik wel een iets groter of beter drijvend board gebruiken. Ik weeg 85 kilo, 1,82 lang. Nu heb ik een 42 inch board, volgens Mocca's tabel kan ik een maatje groter gebruiken. Kan ik dan ook makkelijker/ sneller peddelen/ flipperen (hoe noem je dat in goed nederlands?)? Ik wil binnekort een nieuw board kopen, vandaar.
Question

Naar boven
Bekijk gebruikers profile Stuur privé bericht
bodyboardgirl
Newbie
Newbie

BerichtGeplaatst: Zo Mrt 12, 2006 2:09 am    Onderwerp: boards Reageer met qoute Ga naar de bovenkantScroll naar boven naar vorige berichtScroll naar beneden naar volgend berichtGa naar laatste bericht van deze pagina

Hallo pap! Wink
Goeie vraag, want als jong meisje is het soms ook nog best zwaar om door de break heen te komen. Dus ook ik, als dochter van oldtimer, zou willen weten wat voor tips er zijn om dit probleempje op te lossen... En wat voor 'n boards hierbij handig zijn. Ik ben dan wel jonger, kleiner en lichter. Some advice?

mocca
Spammer
Spammer

BerichtGeplaatst: Zo Mrt 12, 2006 11:16 am    Onderwerp: Reageer met qoute Ga naar de bovenkantScroll naar boven naar vorige berichtScroll naar beneden naar volgend berichtGa naar laatste bericht van deze pagina

Je zou makkelijk een maatje groter kunnen nemen. Zelfs een 44 inch boardje kan heel goed. Dan paddle je een stuk sneller en pak je de golven heel wat makkelijker.
Naar boven
Bekijk gebruikers profile Stuur privé bericht Bekijk de homepage Yahoo Messenger MSN Messenger
Hans_73
Spammer
Spammer

BerichtGeplaatst: Zo Mrt 12, 2006 5:01 pm    Onderwerp: Reageer met qoute Ga naar de bovenkantScroll naar boven naar vorige berichtScroll naar beneden naar volgend berichtGa naar laatste bericht van deze pagina

En voor de dames heb je speciale boarden die voor dames gemaakt zijn, de maat is ook een stuk kleiner, een 38" of een 39".

Maar vergeet niet dat je ook aan je conditie moet werken, maakt een stuk makkerlijker om door de branding te komen.... Cool

Naar boven
Bekijk gebruikers profile Stuur privé bericht Bekijk de homepage
Tynuz
Site Admin
Site Admin

BerichtGeplaatst: Zo Mrt 12, 2006 9:33 pm    Onderwerp: Reageer met qoute Ga naar de bovenkantScroll naar boven naar vorige berichtScroll naar beneden naar volgend berichtGa naar laatste bericht van deze pagina

1: practice makes perfect Razz

2: veel oefenen met duckdiven (binnenkort komt er uitleg over ducken op de site) achter de branding

3: werken aan de conditie indd

Naar boven
Bekijk gebruikers profile Stuur privé bericht Verstuur Email Bekijk de homepage MSN Messenger
Pascal
Spammer
Spammer

BerichtGeplaatst: Zo Mrt 12, 2006 10:33 pm    Onderwerp: Reageer met qoute Ga naar de bovenkantScroll naar boven naar vorige berichtScroll naar beneden naar volgend berichtGa naar laatste bericht van deze pagina

En niet te vergeten, "leer de golven te lezen" dus niet als een idioot maar door de brandig paddelen,maar zoek de zwakke plekken in de golven.En spaar je energie voor warneer je het nodig hebt,bv kom je net boven water na een duckdive en zit je nog in het witte water ,rustig padelen zo blijf je op je plek , je gaat pas weer voluit padelen als de volgende golf begint te trekken en die stroming moet je gebuiken scheelt je heel wat energie .Maar het lezen van de golven leer je niet in een dag ,door veel in het water te liggen en ook van de kant goed de stromingen te bekijken steek je nog het meeste van op.

Gr Pascal...

Naar boven
Bekijk gebruikers profile Stuur privé bericht Verstuur Email Bekijk de homepage
oldtimer
Newbie
Newbie

BerichtGeplaatst: Di Mrt 14, 2006 1:48 am    Onderwerp: how deep is your duck dive, how long is your board? Reageer met qoute Ga naar de bovenkantScroll naar boven naar vorige berichtScroll naar beneden naar volgend berichtGa naar laatste bericht van deze pagina

Bedankt voor de tips, Mocca en anderen. Golven lezen doe ik al heel lang. Als kind in Australie gewoond, mijn oudere broer was "surfie" toen het woord in Nederland nog niet bestond. "stoked, six feet &glassy, Bells beach" hadden voor mij geen geheimen. Terug in Nederland (jaar of 13) werd ik een beetje uitgelachen om zoiets stompzinnigs. Pas na een vakantie in Frankrijk met de aanschaf van mijn eerste bodyboard weer opgepikt en niet meer te stuiten.
Duck diven lukt mij wel, maar ik vraag mij af of ik het goed doe. Ik moet toch altijd behoorlijk voetenwerk verichten om er door te komen. Moet ik mischien dieper duiken om de stroming onder de golf naar buiten te pakken? Of is het wel normaal om kracht te zetten bij een duck dive?
Ik moet in ieder geval weer aan mijn conditie werken, op mijn leeftijd nog veel meer dan de meeste van jullie. Maar fijn om te weten dat een groter board helpt. Ik zag op een site ook een maat 43 board met extra drijfvermogen (iets dikker?). Wat is eigenlijk het nadeel van een langer board: minder wendbaar?

Naar boven
dannybb
Moderator
Moderator

BerichtGeplaatst: Di Mrt 14, 2006 8:05 pm    Onderwerp: Reageer met qoute Ga naar de bovenkantScroll naar boven naar vorige berichtScroll naar beneden naar volgend berichtGa naar laatste bericht van deze pagina

EDIT

pasha schreef:
gallo,
veterans & groms.
ok een groter board helpt je misshien om sneller te peddeln. maar nadelen zijn= je hebt minder response.
en in groter shit is het kut, omdat het duckdiven moeilijker is (meer drijfvermogen).
het beste is om medieval on those shoulders te gaan. Veel push ups. En veel zwemmen, geen swell betekent niet dat je een paar weken niets moet doen. Go to the zwembad en baantjes trekken.

Zoals godfather Pascal al melde is het crucial de zee te leren lezen.

Wacht net voor de inside gedeelte waar golven breken en er veel whitewash is, totdat er even geen set komt, en dan peddle like a motherfcker. Probeer om de golven heen te gaan, of op de meest zwakke punt te ducken.
de trick van hert ducken zit op het moment dat je het doet, te ver of te dichtbij en je wordt genaild. Oefen veel en je vindt de sweet spot.
jo oldtimer, ja man is echt goed om veel kracht te gebruiken (vandaar push ups)

rock out with ur cock out

ps. that was me TRISTAN aka Pasha

de quote van hierboven komt uit een gedelete post van pasha

Je hebt helemaal gelijk, maar dat geld voornamelijk voor mensen die het heel fanatiek gaan doen. En ik neem aan (ik kan me vergissen natuurlijk) dat Oldtimer het voornamelijk voor z'n plezier gaat doen, en dus geen Pipeline en dat soort golven wilt pakken. En als je 50 bent en net begint, en voornamelijk voor je plezier gaat boarden (rare zin, want je board natuurlijk altijd voor je plezier) is het beter om een groter board te nemen. En als hij te groot blijkt, kan je bij aanschaf van nieuw board, wat kleiner gaan zitten.

Volgens mij hoort dit hier thuis !

Naar boven
Bekijk gebruikers profile Stuur privé bericht Verstuur Email Bekijk de homepage MSN Messenger
Pascha
Lidder
Lidder

BerichtGeplaatst: Wo Mrt 15, 2006 7:02 pm    Onderwerp: Reageer met qoute Ga naar de bovenkantScroll naar boven naar vorige berichtScroll naar beneden naar volgend berichtGa naar laatste bericht van deze pagina

he little grommet Wink
heel diplomatish beantwoord.
maar hoezo is mijn post gedelete?

en je hoeft geen 4mtr holle reef te hebben voordat je merkt dat je minder wendbaar bent met een groter board.

peace Smile

Naar boven
Bekijk gebruikers profile Stuur privé bericht Verstuur Email
Tynuz
Site Admin
Site Admin

BerichtGeplaatst: Wo Mrt 15, 2006 7:22 pm    Onderwerp: Reageer met qoute Ga naar de bovenkantScroll naar boven naar vorige berichtScroll naar beneden naar volgend berichtGa naar laatste bericht van deze pagina

Pascha schreef:
he little grommet Wink

en je hoeft geen 4mtr holle reef te hebben voordat je merkt dat je minder wendbaar bent met een groter board.

peace Smile

je post was gedelete omdat je POST TPOIC ipv POST REPLY had aangeklikt en dus een nieuw topic was gestart met je post

opletten dus Cool

dannybb
Moderator
Moderator

BerichtGeplaatst: Wo Mrt 15, 2006 7:23 pm    Onderwerp: Reageer met qoute Ga naar de bovenkantScroll naar boven naar vorige berichtScroll naar beneden naar volgend berichtGa naar laatste bericht van deze pagina

Hey pasha..

Tynuz heeft dat ff gefixd or maar je had een nieuw topic geopend over iets wat hier eigenlijk moest..

Naar boven
mocca
Spammer
Spammer

BerichtGeplaatst: Wo Mrt 15, 2006 11:15 pm    Onderwerp: Reageer met qoute Ga naar de bovenkantScroll naar boven naar vorige berichtScroll naar beneden naar volgend berichtGa naar laatste bericht van deze pagina

Pascha schreef:
he little grommet Wink

peace Smile

Antwoord was niet van Danny maar van mij. Maar het gaat er niet alleen maar om hoe wendbaar of hoe snel je bent, maar wat je level is en hoe ver je wilt komen in bboarden. Iemand die het voor z'n lol (weer die rare zin) gaat doen, heeft niet perse een wnedbaar of snel board nodig, maar gewoon een board waarmee hij/zij makkelijk een golf kan pakken.

Naar boven
Bekijk gebruikers profile Stuur privé bericht Bekijk de homepage Yahoo Messenger MSN Messenger
oldtimer
Newbie
Newbie

BerichtGeplaatst: Do Mrt 16, 2006 1:08 am    Onderwerp: level Reageer met qoute Ga naar de bovenkantScroll naar boven naar vorige berichtScroll naar beneden naar volgend berichtGa naar laatste bericht van deze pagina

mocca schreef:
Pascha schreef:
he little grommet Wink

peace Smile

Antwoord was niet van Danny maar van mij. Maar het gaat er niet alleen maar om hoe wendbaar of hoe snel je bent, maar wat je level is en hoe ver je wilt komen in bboarden. Iemand die het voor z'n lol (weer die rare zin) gaat doen, heeft niet perse een wnedbaar of snel board nodig, maar gewoon een board waarmee hij/zij makkelijk een golf kan pakken.

Hey boys
Ik heb niet gezegd dat ik moeite heb om een golf te pakken, ikdoe het al jaren. Al hoewel nog geen 4 meter holle reef meegemaakt (2,5 meter op La Torche in Bretagne en op Scheveningen Noord was zo'n beetje max). Ik wil zeker een keer zo'n pipeline meemaken, iets minder dan 4 meter om te beginnen mag ook... Deze zomer 's kijken wat Portugal te bieden heeft. Dus een beetje wendbaarheid is wel zo handig als je na een drop in een snelle bottom turn moet maken. 43 inch lijkt mij wel een goed compromis. En dan die push ups...

Naar boven
mocca
Spammer
Spammer

BerichtGeplaatst: Do Mrt 16, 2006 6:54 pm    Onderwerp: 43 Reageer met qoute Ga naar de bovenkantScroll naar boven naar vorige berichtScroll naar beneden naar volgend berichtGa naar laatste bericht van deze pagina

Ik denk dat 43 een goede keus is, heb jarenlang op een 43 geboard zonder problemen. Het enige nadeel is, er zijn er niet veel van. Dus keuze is wel iets beperkt
Naar boven
Daan
Newbie
Newbie

BerichtGeplaatst: Ma Aug 14, 2006 4:11 pm    Onderwerp: Welk boardje voor in nederland? Reageer met qoute Ga naar de bovenkantScroll naar boven naar vorige berichtScroll naar beneden naar volgend berichtGa naar laatste bericht van deze pagina

Hey allemaal!

K zal me even voorstellen: ik ben daan, 19 jaar oud, doe een sport opleiding, en bodyboard al een tijdje (maar pas sinds kort voor het eggie)

Ik wilde graag weten wat voor in nederland een geschikt board is, ik heb een Morey IXL 42,5 maar heb het gevoel dat ik weinig snelheid heb (met het oog op evt (nog te leren) tricks, en de turns gaan niet heel snel ofzo.

Ik hoop dat jullie me wat wijzer kunnen maken!

Greetz, Daan Very Happy

Naar boven
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    bodyboarder.nl Forum Index -> Hardware Printable Version Alle tijden zijn GMT + 2 uur
Ga naar Pagina 1, 2  Volgende
Pagina 1 van 2

Ga naar: