Bodyboarder.nl online bodyboard community

Inloggen or Registreer
 Navigation
Main
 Startpagina
Algemeen
 Contact
 Mailing List
 Vertel verder
Community
 Agenda
 Crew
 Downloads
 Forum
 Gallery
 Links
 Shout Box
 Supporters
 Surveys
Leden
 Account
Informatie
 INFO
 Resources
 TechGFX
 PortedMods
 conrads-berlin

Google Ads
 Album

winter 07 Portugal
 Total Hits
We ontvingen
51161574
paginabezoeken sinds 1 maart 2006
Bodyboarder.nl online bodyboard community: Forums

bodyboarder.nl :: Bekijk Onderwerp - Weer
bodyboarder.nl Forum Index

Arcade  •  Attachments  •  Buddy List  •  Ranks  •  Rules  •  Smilies List  •  Statistics  •  Staff

Weer
Ga naar Pagina 1, 2, 3  Volgende

Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    bodyboarder.nl Forum Index -> Vragen Printable Version
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Berichten
striker
Newbie
Newbie

Status: Offline

BerichtGeplaatst: Do Jul 27, 2006 5:15 pm    Onderwerp: Weer Reageer met qoute Scroll naar beneden naar volgend berichtGa naar laatste bericht van deze pagina

Hoi,

ik ben pas begonnen met bodyboarden. Het probleem is dat ik vrij ver van zee woon. Dus naar zee gaan en dan merken dat er geen fatsoenlijke golven zijn is niet ideaal. Ik heb nu de verschillende links naar weersites van bodyboarder.nl en surfholland.nl zitten te bekijken, maar hebben jullie tips waar ik vooral op moet letten. Wat is het belangrijkste? De golfhoogte? De windsnelheid? Richting? Dikwijls zie ik ook bv 4 of 5 seconden, wat wil dit zeggen?
Ik hoop dat jullie me hier meer over kunnen vertellen. Alvast bedankt.

Naar boven
Bekijk gebruikers profile Stuur privé bericht Verstuur Email MSN Messenger
Tynuz
Site Admin
Site Admin

BerichtGeplaatst: Do Jul 27, 2006 5:26 pm    Onderwerp: Reageer met qoute Ga naar de bovenkantScroll naar boven naar vorige berichtScroll naar beneden naar volgend berichtGa naar laatste bericht van deze pagina

op surfholland zijn daar al wat topic over geweest, dus als je daar ff zoekt vind je vast veel info

ff heel kort soort van gemiddelde voor nl

swellrichting over het algemeen tussen N en ZW
wind: ofshore, dus vanuit t oosten (ZO-NO) of als het zeewind is dan zo zacht mogelijk, maar met onshore wind valt er ook vaak goed te surfen.
de golfperiode moet zo hoog mogelijk zijn. vanaf 5 sec begint het een beetje.
Golfhoogte, hoe hoger hoe beter in principe
getij: ligt aan de spot

Bekijk gebruikers profile Stuur privé bericht Verstuur Email Bekijk de homepage MSN Messenger
Pascal
Spammer
Spammer

BerichtGeplaatst: Do Jul 27, 2006 7:40 pm    Onderwerp: Reageer met qoute Ga naar de bovenkantScroll naar boven naar vorige berichtScroll naar beneden naar volgend berichtGa naar laatste bericht van deze pagina

Voor de mensen die nog niet zo veel van al die weer sites snappen. Volgens de diverse weer sites word er van af aankomende Maandag t/m woensdag weer swell verwacht met op woensdag zelfs een kans op offshore wind.Maar mijn adv. is check ook maandag of dinsdag heel vroeg in de ochtend met deze temparaturen kan er in de ochtend best eens een offshore windje staan.
Naar boven
Bekijk gebruikers profile Stuur privé bericht Verstuur Email Bekijk de homepage
Chrisjuh
Lidder
Lidder

BerichtGeplaatst: Vr Jul 28, 2006 8:01 am    Onderwerp: Reageer met qoute Ga naar de bovenkantScroll naar boven naar vorige berichtScroll naar beneden naar volgend berichtGa naar laatste bericht van deze pagina

En check http://tellingen.sudus.nl/
Deze geeft meestal wel een goede voorspelling.

Naar boven
Bekijk gebruikers profile Stuur privé bericht
striker
Newbie
Newbie

BerichtGeplaatst: Di Aug 01, 2006 7:33 am    Onderwerp: Reageer met qoute Ga naar de bovenkantScroll naar boven naar vorige berichtScroll naar beneden naar volgend berichtGa naar laatste bericht van deze pagina

Op tellingen.sudus.nl en (zie ook het weerbericht op surfholland) wordt gezegd dat vooral tijdens en na het weekend van 5 augustus goede surfcondities verwacht worden. Nochtans, als ik op sites als windguru en magicseaweed kijk zullen de golven op vrijdag het hoogst zijnen waait het dan ook het meest. Het weekend en erna ziet er bvoor mij als leek zwak uit of interpreteer ik dit verkeerd. Ik moet er misschien wel bij vertellen dat ik vooral naar Domburgt kijk omdat dat voor mij het dichts bij is.
Naar boven
Pascal
Spammer
Spammer

BerichtGeplaatst: Di Aug 01, 2006 10:05 am    Onderwerp: Reageer met qoute Ga naar de bovenkantScroll naar boven naar vorige berichtScroll naar beneden naar volgend berichtGa naar laatste bericht van deze pagina

Je moet een beetje het gemiddelde nemen tussen al die voorspellingen.Voor NW swell kijk ik altjid even op www.actuelewaterdata.nl bij meetboei K13 als die goede swell meet kun je wel richting Domburg gaan .De vertraging vanaf meetboei K13 ten opzichte van Domburg is zeker 1.5 uur dus tijd zat. Je kan ook een van de bodyboarders uit Domburg bellen of mailen en zo checken of het goed loopt.

Gr Pascal..

Naar boven
arubart
Spammer
Spammer

BerichtGeplaatst: Di Aug 01, 2006 6:26 pm    Onderwerp: Reageer met qoute Ga naar de bovenkantScroll naar boven naar vorige berichtScroll naar beneden naar volgend berichtGa naar laatste bericht van deze pagina

Heey gaat er toevallig vrijdag iemand naar domburg, ik woon in de buurt van Eindhoven en wil wel een keer emt het openbaar vervoer naar domburg. Lijkt me leuk als er nog iemand is want ik weet ook niet waar ergens je daar het beste kan zitten.
En ik heb nog geen wetsuit alleen een shirtje met korte mouwen.... Smile

Ik hoor het wel, bartisklein@hotmail.com = mijn msn

Ciao

Bekijk gebruikers profile Stuur privé bericht Bekijk de homepage MSN Messenger
Pascal
Spammer
Spammer

BerichtGeplaatst: Wo Aug 02, 2006 7:49 am    Onderwerp: Reageer met qoute Ga naar de bovenkantScroll naar boven naar vorige berichtScroll naar beneden naar volgend berichtGa naar laatste bericht van deze pagina

@ arubart , De enige BB die ik ken die uit Domburg komt is Danny, maar die zit nu ergens in Spanje dus heelaas. Een van de wat betere spots bij Domburg is Strand Noordduinen,ligt ten zuiden van domburg ongeveer 1 km van het centrum. Wat betreft wetsuit, nog niet echt nodig, gisteren avond met een 2/1 shorty het water in geweest en had het nog te warm Laughing

Gr Pascal

Naar boven
Pascal
Spammer
Spammer

BerichtGeplaatst: Wo Aug 02, 2006 7:56 am    Onderwerp: Reageer met qoute Ga naar de bovenkantScroll naar boven naar vorige berichtScroll naar beneden naar volgend berichtGa naar laatste bericht van deze pagina

Voor alle LIDDERS die nog naar WAZ komen Exclamation

Max. golfhoogte 361

golfperiode 8.6 sec. Very Happy Very Happy Very Happy Very Happy

Naar boven
arubart
Spammer
Spammer

BerichtGeplaatst: Vr Aug 04, 2006 5:15 pm    Onderwerp: Reageer met qoute Ga naar de bovenkantScroll naar boven naar vorige berichtScroll naar beneden naar volgend berichtGa naar laatste bericht van deze pagina

Caaaaaaaaaaaaaaaaramba,

Dat had ik nooit durven dromen dat er in nederland golven waren van 2mtr en misschien wel hoger.
Zwembrok met 2 boxers en een shirtje en surfshirtje ... is toch wat aan de koude kant. na 1 1/2 uur het water uit gegaan maar wel een paar lekkere golven gehad.
200 km dus 2 1/2 uur rijden naar domburg voor mij maar zeker de moeite waard Very Happy !!!!

Nu nog een wetsuit en ik kan voorruit, maar ik heb nog een beetje moeite met een golf opzij pakken zeg maar, ik ga elke keer gewoon recht naar beneden en voor ik het in de gaten heb heb ik geen snelheid meer dus daar moet ik wel wat aan werken ..Smile !!!! komt tijd komt meid ... euhmmmm stijl ..Smile

Ciao !!!

Bekijk gebruikers profile Stuur privé bericht Bekijk de homepage MSN Messenger
dannybb
Moderator
Moderator

BerichtGeplaatst: Vr Aug 04, 2006 5:41 pm    Onderwerp: Reageer met qoute Ga naar de bovenkantScroll naar boven naar vorige berichtScroll naar beneden naar volgend berichtGa naar laatste bericht van deze pagina

was zeker hoog met lekkere golven van ongeveer 2 m , alleen wel een beetje rommelig. Maar met laagwater liep het iets beter maar wel focking stijl !! egt relaxed.

Vannacht een nachtsessie op noordduine voor de "locals" (voor zover ik me dat kan noemen) word wel relaxed wind gaat wegvallen Twisted Evil

striker
Newbie
Newbie

BerichtGeplaatst: Za Aug 05, 2006 12:08 am    Onderwerp: Reageer met qoute Ga naar de bovenkantScroll naar boven naar vorige berichtScroll naar beneden naar volgend berichtGa naar laatste bericht van deze pagina

Ben vandaag ook in Domburg geweest. Ik kom uit Genk. Zo'n 185km rijden. Maar ook ik vond het echt wel de moeite waard. Zo' hoge golven... schitterend. Natuurlijk zal het voor iemand als ik met nog niet zo'n ervaring misschien nog wat indrukwekkender geweest zijn. Ik ben er geweest tussen 17:00 en 19:00. Effe voor hoogtij, want dat was tegen 22:00 geloof ik, niet?
Wat is eigenlijk het beste getij voor Domburg? Of hangt dat echt van het moment af?

Naar boven
dannybb
Moderator
Moderator

BerichtGeplaatst: Za Aug 05, 2006 11:43 am    Onderwerp: Reageer met qoute Ga naar de bovenkantScroll naar boven naar vorige berichtScroll naar beneden naar volgend berichtGa naar laatste bericht van deze pagina

op welk strand heb je gelegen striker ? Ik was ook op domburg lag op 1e strand links, met nog een surfmaat. Met Zuidwest (harde wind minimaal 5/6) loopt domburg het best met laagwater.

NW/N loopt domburg goed met opkomend water, maar als er veel wind is dus ook grote golven loopt het ook lekker met laagwater.

striker
Newbie
Newbie

BerichtGeplaatst: Zo Aug 06, 2006 1:52 pm    Onderwerp: Reageer met qoute Ga naar de bovenkantScroll naar boven naar vorige berichtScroll naar beneden naar volgend berichtGa naar laatste bericht van deze pagina

Ik zat ook aan het 1e strand links. Dan denk ik dat ik jullie bezig gezien heb. Misschien dat jullie me ook effe aan het strand hebben zien staan toen mijn schoonbroer het aan het proberen was met mijn board. Ik heb een Blauw bodyboard. Jullie zaten toen wat uit te rusten op het strand geloof ik. Je hebt me miscchien ook wel opgemerkt met mijn geklungel om in het water te geraken. Al beterde dat wel nadat ik zag hoe jullie dat deden.
Naar boven
dannybb
Moderator
Moderator

BerichtGeplaatst: Ma Aug 07, 2006 9:33 pm    Onderwerp: Reageer met qoute Ga naar de bovenkantScroll naar boven naar vorige berichtScroll naar beneden naar volgend berichtGa naar laatste bericht van deze pagina

hoe deden wij dat dan ? Razz Je moest gewoon aan de rechterkant van het strand naast het paalhoofd erin gaan omdat er wat stroming stond , anders lag je al tegen het andere paalhoofd. En het was laagwater dus de branding was kort dus gewoon stukje de branding inlopen en wachten tot setjes voorbij waren en dan ff doorpeddelen.

Weetniet of jij dat ook zo deed ?

Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    bodyboarder.nl Forum Index -> Vragen Printable Version Alle tijden zijn GMT + 2 uur
Ga naar Pagina 1, 2, 3  Volgende
Pagina 1 van 3

Ga naar: